torsdag, november 26, 2009

om det bara....

kunde sluta regna
kunde komma lite snö
kunde bli mer dagar i veckan
kunde bli mer timmar på dygnet
kunde bli mer pengar i plånboken

blir vinter
blir bättre tider
blir januari snart

känns tråkigt med bara regn regn regn...mörkt och trist har ständigt huvud värk..=/
måste ta mig i kragen och boka tid till optiken tror det skulle lösa mycket av min huvudvärk...

jobbar jobbar jobbar...=/ vi båda och inte har vi mycket pengar över...vi har ju så vi klarar oss och mer där till men man vill ju alltid ha mer...

blev ju *tvungen* att köpa en ny bil...ena bilen rasade växellådan på...=/
och stor bilen har vi på lagning uff blir ju lite hål...något som e bra med bilen vi har på verkstad är att vi kan börja betala om 4 månader ränte fritt...de e ju skönt nu till jul...

inte har jag/vi börjat jul handlat än har inte kommit på årets *stora* klapp än förra året var det rock band till xbox året före det xbox året före det...stora robottar...typ...matte önskar sig slalom grejer... någon som ska sälja??
vette tusan vad till de andra...någon typ hand spel kanske...

och inte har jag börjat jula hemma än...fast har ju någon dag på mig innan första addven tuff har ju så tråkiga fönster att greja i...*längtar* tills flytten!! =)

fast jag ska ju vara glad har friska barn har världen bästa make har ett jobb att gå till är frisk har MÅNGA goa vänner och familj!!

så.... CARPE DIEM ;)

POK

2 kommentarer:

  1. BRA citat där Maria ;) Carpe diem!! KRAM

    SvaraRadera
  2. jaa, de e baske mig inte lätt, känner redan nu att den ena julklappen ska överträffa den andra, år efter år, o hon e 3.5 år, var ska de sluta,de e liksom alltid så mkt månad kvar i slutet av lönen liksom, trodde det skulle bli bra pengar av att läsa till lärare jag, men pyttsan, jobbar man måndag till fredag e man aldrig hemma i tid så man hinner greja ngt heller, gissar på att det blir storstäd OCH plocka fram stakar o stjärnor imorgon för mig:-) hihi jag skulle vilja se min planeringsförmåga med fler barn jag :-) ojoj men jag antar att man växer i det mer eller mindre... sköt om dig, kul med flytt, stor kram

    SvaraRadera